Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
dugometražno izdanje 2. - 7. lipnja 2009.
Svjetski festival animiranog filma / dugometražno izdanje 2. - 7. lipnja 2009.
hr | en

Najglasniji i najduhovitiji filmovi za zadnji dan Animafesta
03/06/12

Iako su sinoć dodjeljene nagrade, Animafestov program traje još cijelu nedjelju, a posebno zanimljivo bit će o kinu Europa gdje se prikazuju popratni programi; Čudno voće animacije u 16 sati, Kino za uši u 18 sati te najbolji filmovi Animafesta u Best of Animafest u 20 sati.  

Čudno voće animacije program je osebujnih malih remek djela neobičnog i izvrnutog humora. Zahvaljujući svima lako dostupnoj tehnologiji broj takvih filmova u posljednje je vrijeme eksplodirao tvoreći jedan od kreativno najzanimljivijih podžanrova animacije danas. S područja oko Baltičkog mora, prije svega iz Estonije i Finske, oduvijek su dolazili osobenjaci posebnijega humora i naracije, a takav je slučaj i s filmom Životinje životinjama Finaca Tatu Pohjavirta i Mark Stahle. Tajna animacije ovih dragulja ne leži u tehnici već se čita između sličica kao i u urnebesno smiješnom filmu Samove hrenovke, David Lopez Retamera.  

Među 25 programa s gotovo 400 animiranih filmova iz cijeloga svijeta nalazi se i najglasniji program festivala – Kino za uši sa 17 glazbenih spotova koje su radili neki od najtalentiranijih animatora ili animacijskih studija današnjice za neke od najboljih pjevača ili bendova.  Kino za uši, intrigantna selekcija animiranih glazbenih spotova po izboru umjetničkog direktora Animafesta Daniela Šuljića i vizualno i glazbeno spada među najzanimljivije ovogodišnje programe. Svježi, dinamični i atraktivni glazbeni spotovi više ne služe samo za puko promoviranje glazbe. Posljednjih su godina postali punokrvna i samostalna umjetnička djela, a takvih kratkometražnih originalnih kreacija vidjet ćemo čak 17 u ovom programu.  

Malo kreativno igralište glazbenog spota idealno je okruženje za eksperimentiranje s različitim vrstama animacije, a u tu igru sve se češće upuštaju kako studenti animacije tako i videoumjetnici, pa čak i sami glazbenici. Tako je primjerice frontmen R.E.M.-a Michael Stipe sa svojom sestrom Lyndom napravio spot za pjesmu Discoverer sa zadnjeg albuma svog već bivšeg benda. Inventivnim korištenje arhitektonskog softvera AutoCada postigli su efekt live VJ-vizualizacija koje se sve češće koriste u glazbenim spotovima. Sličnu estetiku VJ-inga moći ćemo vidjeti i u spotu Mindkilla njujorškog benda Gang Gang Dance u izvedbi mladog japanskog umjetnika Shojia Gotoa.   

U svijetu elektroničke glazbe događa se još jedan zanimljiv fenomen: autori rado upotrebljavaju analogne materijale, stop-animaciju, lego kocke i slično, kojima onda simuliraju elektronički generirane forme. Dobar primjer za takav pristup spot je Grindin' Nobody Beats The Drums autora i jednog od članova elektronskog trojca Rogiera van der Zwaaga koji je nastao od više od četiri tisuće fotografija ispiljenih i obojanih drvenih gredica.

Da se i stop-animacija vratila na velika vrata u svijet glazbe dokazuje spot Her Morning Elegance Izraelaca Yuvala i Merav Nathana koji su osvojili nominaciju za Grammy 2010. godine. "Najvrckastiji" spot napravljen u tehnici stop-animacije dosad je pogledalo 22 milijuna ljudi na YouTubeu!  

Još jedan rastući trend izbjegavanje je prikazivanja pjevača i članova benda čak i kod najvećih svjetskih zvijezda kao što su Coldplay, Blur, Radiohead ili UNKLE. Njihovu glazbu u animirane priče pretvorio je jedan od najproduktivnijih studija u svijetu glazbenih spotova, Shynola - umjetnički kolektiv iz Londona. Njihov spot za pjesmu Eye for an Eye uspješnog glazbenog projekta UNKLE i za Strawberry Swing benda Coldplay ne propustite u programu Kino za uši.