Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
kratkometražno i dugometražno izdanje 6. - 11. lipnja 2016.
Svjetski festival animiranog filma / kratkometražno i dugometražno izdanje 6. - 11. lipnja 2016.
hr | en

Srijeda na Animafestu 2023
07/06/23

Kino SC otvara vrata u 11 sati Svjetskom panoramom 3, nakon čega od 13 sati slijedi jedan od središnjih diskurzivnih programa Animafesta 2023 – masterclass Williama Kentridgea. Dobitnik Nagrade za životno djelo govorit će o svojem stvaralaštvu u različitim umjetničkim poljima, ali od južnoafričkog majstora i u ovakvim se prigodama može očekivati poneko iznenađenje. U 15:30 sati dobitnica Nagrade za najbolju školu animacije, Nacionalna škola filma i televizije (NFTS) predstavlja svoju noviju produkciju, a uvodnu riječ održat će voditelj tamošnjeg studija animacije Robert Bradbrook. Popodne i večer uobičajeno su rezervirani najprije za Studente (program 2, od 17:30), a potom za Veliko natjecanje kratkometražnog filma (program 3, od 20 sati). Studenti nude: maestralnu Zakrpu (r. Xu Yuan) koja se zanima mladenačkom ljubavlju, ali i njezinim nestankom te nasilnom, u konačnici ubojitom posesivnošću u filmu žarkih boja i nevjerojatnih metamorfoza; pseću perspektivu na vlasnikov put u svemir i olfaktornu avanturu u snijegom obavijenom gradu Svemiris (r. Matti Vesanen); lijepi dječji plesni film Slijedi me (r. Nils Balleydier); intimni turistički obilazak Zagreba Strana strana (r. Sara Tomas) koji inkorporira gradske vedute, ali i oštećene fasade i pločnike u tkivo filma koji ukazuje na problematičnost turističkog diskursa i ovdašnjeg urbanizma; galgenhumorni mockumentarac i metafilm o reciklaži čovjeka-lutke Ljudski resursi (r. Trinidad Plass, Titouan Tillier, Isaac Wenzek); autorefleksivni Glazbeni ukus (r. Jordan Antonowicz-Behnan) o očevoj zbirci vinila koja spaja i razdvaja; poetični Šapat vjetra (r. Fernanda Caicedo); "podvojeni" Roald (grupa autora) o različitim perspektivama na žapčevu rođendansku zabavu. S Ninom Kovačićem nakon projekcije razgovarat će Shiyu Tang (Uronjena), Sara Tomas, David Crisp (Svijet u kaosu), Matti Vesanen, Jordan Antonowicz-Behnan, Fernanda Caicedo i Xu Yuan.

Veliko natjecanje kratkometražnog filma 3 donosi: konkretizaciju i figuralizaciju u novom filmu eksperimentalnog slikara animacije Shunsakua Hayashija Naša bol; kulturnopovijesno istraživanje kineske Kulturne revolucije kroz neobičan slučaj Maoovog kulta manga (r. Kayu Leung); pretprijemni delirij i razigrani slikarski pastiš mladog slikara u Vrtu srca Olivéra Hegyija; Huga Weavinga kao impersonatora Dona Ritchieja, čovjeka koji je stotine ljudi od samoubojstva odvratio običnim ljudskim razgovorom uz Šalice za čaj (r. Alec Green, Finbar Watson); adaptaciju tajvanske narodne priče u nezaobilazno haptičko kinoiskustvo kaširanog papira Složene oči tropa (r. Zhang Xu Zhan); animirani ekološki dokumentarac Čekanje (r. Volker Schlecht) o žabama biologinje Karen Lips; novu minijaturu Atsushija Wade Ikimono-san: kornjača. Nakon projekcije s Boškom Piculom razgovaraju: Kayu Leung, Olivér Hegyi, Zhang Xu Zhan i njegova producentica Chan Yu Chu, Muireann Mills i Jessie Lopet (animatorice Šalica za čaj).

U 22:30 u Kinu SC trijumfalno se, izvedbom zvučne pjesme Ursonate dadaista Kurta Schwittersa, završava posjet Williama Kentridgea Hrvatskoj. Izvedbi osebujnog hibridnog glazbeno-scenskog djela o pjesniku kao skladatelju (kompozitoru riječi), auditivnog eksperimenta s akustičkim i nesemantičkim svojstvima jezika, Kentridge dodaje vizualni imaginarij vlastita umjetnička opusa (crteži, animacije) uz VJ projekciju (Žana Marović) i glazbenu improvizaciju grupe glazbenika na sceni (Maja Rivić, Igor Pavlica, Stanislav Kovačić i Daniel Šuljić).

Kino Tuškanac i u srijedu je sve do popodnevnih sati posvećeno najdražim Animafestovim gledateljima. Od 9:30 uzastopce se prikazuju natjecanja filmova za djecu i mlade (u 9:30 uzrast 3-6; u 11 uzrast 7-10; u 13 uzrast 11-14; u 15 uzrast 15+) uz razgovore s autorima. U 17:30 ne bi valjalo propustiti priliku za gledanje restauriranog dugometražnog rumunjskog SF-a Svemirska misija Delta koji je strahove od AI-ja anticipirao još 1980-ih. Epizodne strukture i zavodljive klasične pojavnosti, Delta u bespućima kozmosa nudi klasične znanstvenofantastične motive susreta s Drugim i pobune stroja. U 19:30 slijedi nova, monumentalna i dirljiva ekološka mađarska postapokalipsa Plastično nebo (r. Tibor Bánóczki, Sarolta Szabó) loganovsko-soylentske premise i lemovske psihološke razrađenosti, ali jedinstvene melankolične atmosfere, emocije i dizajna. Ovaj put u Budimpeštu 2123. jedan je od nezaobilaznih doživljava ovogodišnjeg Velikog natjecanja dugometražnog filma koji ljubitelji žanra nikako ne bi trebali zaobići.

Na Ljetnoj pozornici Tuškanac u 21:30, a u slučaju nepovoljnog vremena u isto vrijeme u Kinu Tuškanac, iz Velikog natjecanja dugometražnog filma prikazuju se dva izvrsna dalekoistočna djela. Japanski psihološki anime body horor Amritina gozba Sakua Sakamota pritom ima i svjetsku premijeru, na radost poklonika njegova stila obilježenog sugestijom kamere iz ruke, lens flareom, specifičnim pristupom računalnoj animaciji pozadina i glasovima velikih zvijezda tamošnje industrije Maaye Uchide i Kane Hanazawe. Kineski film Nema promjena u našem životu (r. Jingwei Xu) o suzafonistu koji se s instrumentom "omotanim oko tijela" nakon studija vraća u rodni grad nadahnut je, pak, autorovim djetinjstvom u uspavanom provincijskom industrijskom središtu. Supostavljanje junakovih interesa, ciljeva i pitanja prozaičnom životu okoline u podigranom i neemocionalnom, umorno-otuđenom tonu polazište je djela u kojem se percepcija, snovi i stvarno stanje narodnog umjetnika u potrazi za poslom u suhom, tragikomičnom tonu sudaraju s čamotinjom sredine i likovima koji iz nje proizlaze. Nema promjena u našem životu uz to je i film zanimljivog kadriranja, izreza i mizanscene u kojoj likovi rijetko zauzimaju središnje pozicije što ukazuje na njihovu beznačajnost.

U Teatru &TD danas se nastavlja i završava jubilarni Animafest Scanner X, znanstveni simpozij o suvremenoj animaciji. Izlaganja o Hansu Richteru i Vikingu Eggelingu (Ingo Petzke), animiranoj poeziji (Diederik Grobler), animaciji nastaloj u suradnji s NASA-inim astronomima (Laurence Arcadias, Robin Corbet), animiranim grafikama i tipografijama (João Paulo Schlittler), animiranim distopijskim svjetovima (Svjetlana Sumpor), Dušanu Vukotiću i SF-u (Midhat Ajanović), znanstvenofantastičnim tropima u filmovima 1970-ih i 1980-ih (Mikhail Gurevich) te povijesti animiranog SF-a (Jens Meinrenken) počinju u 9:30 i traju do 16:4. &TD program nastavlja s projekcijama Natjecanja studentskog filma 4 i Velikog natjecanja kratkometražnog filma 6. Studenti nude: Premijeru (r. Sara Szymańska) o strastvenom susretu nekadašnjeg para na afterpartyju kazališne premijere; Zuman (r. Honor Price), duhovitu inverziju zoološkog vrta u kojem su ljudi izloženi životinjskim posjetiteljima; Cijevi (r. Kilian Feusi, Jessica Meier, Sujanth Ravichandran)o "medvjeđem" vodoinstalateru u fetišističkom gay klubu; Carlos Montaña (r. Itati Romero) o junaku (redateljičinu ocu) koji u provinciji Tucumán 1976. godine bježi od snaga vojne hunte; Pansion Paun (r. Dorotea Radušić), visceralnu grotesku o brijaču, restorateru i klaoničaru koji resurse i prakse navedenih zanimanja bešavno integrira u apsurd te još 5 izvrsnih naslova.

Veliko natjecanje kratkometražnog filma 6 donosi: tinderaški Love me True (r. Inés Sedan), šareni razigrani mix-medijski ostvaraj koji čas podsmješljivo, a čas ozbiljno ilustrira lamentacije žene koja bliskost očajnički traži na dating aplikacijama; Krhku ljubav (r. Xie Li) koja od AV smetnji, snijega i šuma plete apsurdnu priču o ženi koja se noću pretvara u staklo, prikazujući ustvari opresivni brak; Kao da se sjećam (r. Dimitri Mihajlović, Miguel Lima) koji virtuoznim prijelazima i dinamičnim variranjem provodnih motiva uvlači gledatelja u prostor nejasne, ali traumatične junakinjine uspomene na djeda i kuću; angažiran i potresan, ali istovremeno obziran i nježan film o policijskom nasilju i rasnoj nepravdi Tu nam je dobro (r. Robert-Jonathan Koeyers); Y (r. Matea Kovač) o ženskom tijelu, erosu i lezbijskom odnosu, ali i o liniji kao osnovnom elementu likovnih umjetnosti; Rumenilo – nesvakidašnje putovanje (r. Iiti Yli-Harja), lutka-film o finskom Kosovaru koji prvi puta u javnost izlazi s glam šminkom i strepi od posjeta staroj domovini; ležernu zumersko-hipstersku apokalipsu s ekološkim podtekstom i komentarom na ovisnost o internetu After party svijeta (r. Florentina Gonzalez).

Elitni termin u 20 sati predviđen je za "Science Friction – Kolaž u svemiru", četvrtu cjelinu tematskog programa SF-a koju programira Chris Robinson, umjetnički ravnatelj festivala u Ottawi. U njoj se mogu vidjeti filmovi Chrisa Markera i Waleriana Borowczyka (Astronauti), Stana VanDerBeeka (Science Friction), Dalibora Barića (Marienbad First Aid Kit), Marka Tadića (We Used to Call It: Moon), Sándora Reisenbüchlera (Let na Mjesec), Runa Wrakea (Gospodar kontrole), Kelly Sears (Lutanje) i dr. Večer u &TD-u zaključuje Svjetska panorama 2 od 22 sata, uz razgovor s Martom Magnuskom (Konjunkcija) i Chloé Rui Guo (međunarodnom konzultanticom filma Guščja planina).

U Galeriji SC u 12 sati svečano je otvorenje izložbe Iza kulisa / Behind the Scenes 5 uz prisustvo mnogih od 51 autora Velikog natjecanja kratkometražnog filma i Natjecanja studentskog filma čiji su radovi izloženi na obljetničkom izdanju projekta koji umjetnost animacije predstavlja u galerijskom kontekstu. U Narodnom sveučilištu Sesvete u 10 sati prikazuje se Natjecanje filmova za djecu za uzrast 7-10. U MM centru od 17:30 predstavljaju se nova tiskana izdanja iz svijeta animiranog filma, naravno uz prisustvo autorica i autora: Freeze Frame – 20 Years of Monstra o lisabonskom festivalu animacije (knjigu predstavlja Fernando Galrito), Secret of the Animator Julije Peguet, Chinese Animated Film and Ideology, 1940s-1970s Olge Bobrowske i Earmarked for Collision: A Highly Biased Tour of Collage Animation Chrisa Robinsona. Promocije vode Nancy Denney-Phelps i Boško Picula.