Logo_hovers_2019
Title
Svjetski festival animiranog filma /
kratkometražno i dugometražno izdanje 6. - 11. lipnja 2016.
Svjetski festival animiranog filma / kratkometražno i dugometražno izdanje 6. - 11. lipnja 2016.
hr | en

Proširena animacija - od virtualne stvarnosti do animacije uživo
04/06/16

Sva lica i naličja animacije na 26. Svjetskom festivalu animiranog filma – Animafestu Zagreb neće biti predstavljena samo prebogatim programom od 300-tinjak animiranih filmova već i ekskluzivnom svjetskom premijerom animacije u virtualnoj stvarnosti, nizom predavanja, performansa i ostalih događanja zanimljivih i široj publici i animatorima.

Već u utorak 7. lipnja, te srijedu 8. lipnja, od 17 do 20 sati, u Oktogonu, prolaznici će imati prilike sudjelovati u kreiranju animacije u virtualnoj stvarnosti, i to u eksperimentalnoj interaktivnoj instalaciji PIEdeck.

Riječ je o sustavu koji koristeći se tehnologijom čuvenog Ars Electronica Futurelaba kretanje u stvarnom prostoru uz pomoć lasera pretvara u animaciju u onom virtualnom. Prototip PIEdecka omogućit će sudionicima da prošeću apstraktnim audio-vizualnim svijetom virtualne stvarnosti (VR) i ostvare interakciju s dinamičnom animiranom skulpturom, a svi ti elementi instalacije i njihova interakcija bit će vidljivi i gledateljima na velikom ekranu.

U utorak počinje i treće izdanje Simpozija o suvremenoj animaciji, Animafest Scannera, čiji je ovogodišnji glavni predavač Marcin Giżycki, dobitnik Animafestove Nagrade za izniman doprinos proučavanju animacije 2016, jedine ovakve nagrade u svijetu festivala animacije. Teme Simpozija su Nagrade u animaciji, Sirova animacija, Zagrebačka škola crtanog filma, Struje i trendovi u suvremenoj animaciji te Animacija i igre. Održava se u Zagrebačkom plesnom centru 7. i 8. lipnja od 10 do 17 sati a ulaz je slobodan.

Najavljen je i niz zanimljivih predavanja, među kojima po čuvenju predavača prednjači ono Petera Lorda o vodećem britanskom animacijskom studiju Aardman, koji ove godine slavi 40 godina postojanja. Lord, koji je studio osnovao s Davidom Sproxtonom, predstavit će studio najpoznatiji po filmovima nastalim tehnikom animacije gline, a pogotovo po likovima od plastelina Wallaceu i Gromitu.

Aardmanovi filmovi za Oscar su bili nominirani ukupno 11 puta, od čega su tri kipića osvojili za kratkometražne animirane filmove redatelja Nicka Parka, a jedan za dugometražni Wallace i Gromit u velikoj povrtnoj zavjeri Nicka Parka i Stevea Boxa. Mlađi i stariji dobro poznaju njihov rad: spomenimo filmove Pirati! Banda nepoželjnih, Pobuna u kokošinjcu ili Pusti vodu da miševi odu. Predavanje Petera Lorda, inače člana Animafestova žirija za kratkometražni film, u subotu je u 11 sati u ZPC-u.

O zvuku i glazbi u animaciji u petak 10. lipnja u 11 sati u ZPC-u predavanje će održati još jedan član žirija za kratkometražni film, Normand Roger, koji je u posljednjih 45 godina skladao više od 200 filmskih tema, a filmovi na kojima je radio osvojili su nekoliko stotina nagrada, uključujući 13 nominacija i 6 dobivenih Oscara. Koristeći se isječcima iz filmova na kojima je surađivao, Roger će pokazati različite primjere uloge glazbe i zvuka u animiranim filmovima.

„Oskarovski razgovori“ vodit će se i u subotu u 12 sati u ZPC-u s Marcy Page, bivšom producenticom kanadskog Nacionalnog filmskog odbora i članicom Animafestova žirija za dugometražni film. Ona će odgovarati na pitanja o pravilima i strategijama nominacija za nagradu američke Akademije filmskih umjetnosti.

Page je naime radila kao producentica na Oscarom nagrađenim kratkim animiranim filmovima Ryan Chrisa Landretha i Danski pjesnik Torill Kove, te na drugim za Oscar nominiranim filmovima, poput Moj Moulton i ja (Torill Kove) ili Divljina (Wendy Tilby i Amanda Forbis). Normand i Marcy odabrali su i filmove za program Oskarovski klasici.

O tajnama oskarovskih animiranih filmova u petak u 12 sati u ZPC-u govorit će i Olivier Cotte, povjesničar animacije, redatelj i autor grafičkih novela. Govorit će o primjeru filma Otac i kći, oskarovskog remek-djela Michaela Dudoka de Wita.  

Publika će upoznati i Christiana Desmaresa, festivalskog gosta čiji će film Avril i izmišljeni svijet biti prikazan u natjecanju dugometražnih filmova. Desmares će u subotu u 15.30 u ZPC-u predstaviti svoj film kroz sve faze njegova nastajanja, uz slike, postupke u animaciji i isječke sa snimanja.

Na Animafest se vraća lanjska gošća Gerta Xhelo, producentica TED-Eda, nagrađivane edukacijske platforme, koja će u petak u 15.30 u ZPC-u govoriti o TED-Edovu postupku kuriranja i produkcije animiranih videa. Hrvatskim je animatorima Xhelo uputila i otvoreni poziv da predlože vlastite vizije za buduće TED-Edove animirane videe, na teme koje je unaprijed pripremila. Najuspjeliji će prijedlozi biti nagrađeni.

Najavljeno je i predstavljanje četiriju knjiga, u srijedu i četvrtak u Medijateci Francuskog instituta, od 18 sati. Giannalberto Bendazzi predstavit će Animation: A World History, najveći i najsadržajniji tekst ovakve vrste, potaknut idejom da animacija kao umjetnička forma zaslužuje svoje mjesto u znanosti.

Olga i Michał Bobrowski predstavit će knjigu Obsession. Perversion. Rebellion. Twisted Dreams of Central European Animation, zbornik članaka posvećenih subverzivnim i potisnutim motivima prisutnim u animiranim autorskim filmovima centralne Europe.

Olivier Cotte predstavit će pak svoje djelo, svjetsku enciklopediju o tehnikama i povijesti animiranog filma od početaka do danas, 100 ans de cinéma d’animation, a Corrie Francis Parks, poznata po animaciji pijeskom na staklu, predstavit će knjigu Fluid Frames - Experimental Animation with Sand, Clay, Paint, and Pixels.

U četvrtak, 9. lipnja, Tehnički muzej pridružuje se slavljenju animacije projekcijom prvog hrvatskog računalno animiranog filma, autora Tomislava Mikulića, a koji će publika moći pogledati u Kinodvorani u Tehničkom muzeju Nikola Tesla, Savska cesta 18, u 19 h.

Live animaciju, u praksi, moći će upoznati svi koji u petak 10. lipnja između 10 i 20 sati navrate u predvorje kina Europa, gdje će petero animatora (Ivana Bošnjak, Thomas Johnson, Anita Kwiatkowska-Naqvi, Ryo Orikasa i Emily Neilson) za peterokutnim stolom uživo stvarati stop-animaciju.