Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
1972.
Svjetski festival animiranog filma / 1972.
hr | en

Suzanne Buchan dobitnica je Nagrada za izniman doprinos proučavanju animiranog filma Animafesta Zagreb 2023
08/02/23

Suzanne Buchan smatra se jednom od najvažnijih suvremenih istraživačica i nastavnica animacije u svijetu – trenutačno profesorica i voditeljica diplomskog studija animacije na Kraljevskom umjetničkom koledžu, a prethodno radeći kao ravnateljica ustanove Art and Design Research Institute (ADRI) te profesorica estetike animacije (Animation Aesthetics) na Sveučilištu Middlesex u Londonu, postavila je najviše standarde u podučavanju animacije. Za istraživanje ovog dinamičnog područja od velike je važnosti i njen razvoj arhive Centra za proučavanje animacije (Animation Research Centre) 2000. godine, kojem je bila i ravnateljica. Predavala je animaciju i u Zürichu, gdje je i doktorirala filmologiju, pa ne čudi da su njeni radovi dostupni i na engleskom i na njemačkom jeziku.

Proučavanje animacije zadužila je i kao osnivačica i urednica časopisa Animation. An Interdisciplinary Journal, a jedna je od osnivača i direktora festivala animacije Fantoche.

U znanstvenom radu posebno se usredotočila na estetiku i teoriju manipuliranih pokretnih slika (manipulated moving image) s naglaskom na digitalnu kulturu i eksperimentalni film u vezi s animacijom, služeći se uvijek interdisciplinarnim pristupima i smještajući animaciju u kontekst kulture, umjetnosti, tehnologije i pokretnih slika kao takvih, pozivajući se stalno na doprinose srodnih znanosti i drugih umjetnosti.

U njenom su radu posebno važne knjige The Quay Brothers: Into a Metaphysical Playroom (2011.), Pervasive Animation: An AFI Film Reader (2013.) te Animated ‘Worlds’ (2006.), a također je mentorica doktorskih istraživanja. Napisala je brojne zasebne znanstvene i stručne radove, koji postavljaju standarde suvremenog, medijski i teorijski osviještenog proučavanja animacije.

U tim radovima proučava, primjerice, suvremene tendencije prikaza inuitskog života u kanadskoj animaciji, feminističko viđenje tijela u animiranom filmu, komično u animaciji, teorijske modele proučavanja animacije i druge poticajne teme, a veoma važnim smatra se i njezin kustoski rad na izložbi Animierte Wunderwelten / Animated Wonderwords u Zürichu (2015. – 2016.).

N. Gilić, Vijeće Animafesta Zagreb