Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
kratkometražno i dugometražno izdanje 4. do 9. lipnja 2018.
Svjetski festival animiranog filma / kratkometražno i dugometražno izdanje 4. do 9. lipnja 2018.
hr | en

Šesnaest raznovrsnih animiranih radova stiže na medijsku fasadu MSU-a!
25/04/13

Hvalevrijedna suradnja zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti i 'najzagrebačkijeg od svih zagrebačkih festivala', jednostavno nazvana Animation goes MSU, izazvala je veliku pažnju domaćih i stranih animatora te su se na sam natječaj za kreiranje sadržaja medijske fasade prijavila čak 52 rada iz 16 zemalja, što je fantastičan uspjeh i poticaj da se suradnja Animafesta i MSU-a nastavi u budućnosti. Među pristiglim je radovima izabrano 16 raznovrsnih animiranih bisera koji će od 29. svibnja do 9. lipnja krasiti ovu kod nas jedinstvenu projekcijsku površinu. Izbor su izvršili umjetnički direktor Animafesta Daniel Šuljić i kustosica zbirki filma, videa, fotografija i medijske umjetnosti MSU-a Leila Topić. Zbog specifičnosti uvjeta ove projekcijsko-izložbene površine, radovi će se moći vidjeti od 19 do 23 sata.

Odabranih šesnaest radova karakterizira raznovrsnost animacijskih tehnika, odnosno autorskih pristupa. Među njima nalaze se apstraktna djela poput filma Unfettered kanadske autorice Sandre Eber, Kihi-kuhi Finkinje Marije Björklund ili rada Ostali tragovi švicarsko-hrvatske umjetnice Michaele Müller, ali i narativni filmovi poput Čobana hrvatskog autora Matije Pisačića, Donijela sam kolača još jedne domaće autorice Ivane Pipal i rada We have no tickets kineskog autora Baoa Jiana.

Osobito su zanimljivi radovi umjetnika koji su iskoristili podjelu medijske fasade u tri dijela te tako stvorili site-specific animacije. To je rad američke autorice Rose Bond Intra muros, Triptych 1 britanske autorice Katerine Athanasopoulou, Jučer, danas, sutra hrvatsko-australskog umjetnika Tomislava Mikulića te pobjednik upravo završenih Dana hrvatskog filma, dobitnik nagrade Surogat – Bla autorice Martine Meštrović.

Aquarium hrvatskog autora Borisa Hergešića, nastao u tehnici kompjutorski generirane slike (CGI), poigrava se muzejskom ulogom i funkcijom, In transition američkog umjetnika Igora Molochevskog rađen je zanimljivom tehnikom rotoskopije, a Shadow play hrvatske umjetničke grupe M_1300 (Marita Stanić i Maja Blažek) koristi zrcalne projekcije i kolažiranje slika popularne kulture. Iznimno produktivni mladi umjetnik Dalibor Barić, dobitnik Oktavijana za najbolji eksperimentalni film na nedavno završenim Danima hrvatskog filma (Amnezijak na plaži), na fasadi MSU-a prikazat će zanimljivu animiranu igru tipografijom u radu John Durak was here. Tipografijom se zabavljala i studentica Odsjeka novih medija zagrebačke ALU Ana Vuzdarić u radu Sanjala sam.

Popis svih radova koji će se moći vidjeti na medijskoj fasadi MSU-a u okviru projekta Animation goes MSU:

The Capitol of the Multiverse, Van McElwee, SAD 
Ostali tragovi, Michaela Müller, Hrvatska, Švicarska
Sanjala sam, Ana Vuzdarić, Hrvatska
Intra Muros, Rose Bond, Kanada, SAD
Čoban, Matija Pisačić, Hrvatska
John Durak was Here, Dalibor Barić, Hrvatska
Donijela sam kolača, Ivana Pipal, Hrvatska
Shadow Play, M_1300, Hrvatska
Bla, Martina Meštrović, Hrvatska
Unfettered, Sandra Eber, Kanada
We have no tickets, Bao Jian, Kina
Aquarium, Boris Hergešić, Hrvatska
Jučer, danas, sutra, Tomislav Mikulić, Hrvatska, Australija
Triptych 1, Katerina Athanasopoulou, UK
Kihi-kuhi, Maria Björklund, Finska
In Transition, Igor Molochevski, SAD