Logo_hovers_2019
Title
Svjetski festival animiranog filma /
kratkometražno i dugometražno izdanje 6. - 11. lipnja 2016.
Svjetski festival animiranog filma / kratkometražno i dugometražno izdanje 6. - 11. lipnja 2016.
hr | en

Animacija i glazba u istom ritmu na Animafestu
31/05/16

Animacija je opet 'in', što je nedavno dokazao Radiohead odlukom da prvi singl Burn the Witch, s novog albuma Moon Shaped Pool – animira. Animatorica Virpi Kettu poigrala se, u tehnici stop-animacije, kombinacijom homagea britanskoj dječjoj TV seriji iz 1960-ih i hororu The Wicker Man.

Burn the Witch po svoj će prilici biti uvršten u program Animafesta Zagreb dok u ovogodišnjem programskom segmentu Svjetskog festivala animiranog filma posvećenom animiranim videospotovima, Kino za uši donosi 17 recentnih i starijih radova raznovrsnih estetskih pristupa. Dokaz potražite u srijedu 8. 6. u Swanky Monkey Gardenu od 22 sata i u petak 10. 6. od 20 sati u ZPC-u.

Posebno mjesto u ovogodišnjem Kinu za uši zauzima kako muzički tako i videoklip klasik – My Baby Just Cares for Me Nine Simone. Ovaj claymation spot nastao 1987. režirao je ovogodišnji poseban gost Animafesta Zagreb, član glavnog žirija i suosnivač poznatog i Oscarima nagrađivanog studija Aardman, Peter Lord.

My Baby Just Cares for Me jedna je od tipičnih Aardmanovih uspješnica s kraja osamdesetih, koje su navedenu producentsku kuću i usmjerile prema današnjem statusu. Spomenimo da je Aardman zaslužan i za spot Sledgehammer Petera Gabriela, koji je 1987. osvojio rekordnih devet MTV-jevih nagrada, kao i nagradu za najbolji britanski video Brit Awards.

Osim ovog glazbeno-animacijskog dragulja, i ostatak je selekcije Kina za uši poprilično zanimljiv, a proteže se od romantičnih šarmantnih crteža koji simuliraju crtanje prstom na zamagljenom prozorskom staklu do radikalno istrzanih hard-core techno eskapada i u muzici i u slici baziranih na iscrpnom korištenju semplova.

Nekoliko videoklipova u potonjem izboru koristi se takozvanom glitch-estetikom. Uglavnom su to spotovi manje poznatih ali vrlo inovativnih recentnih elektroničkih izvođača, kao što su Kid606 s B Minor, Sevdaliza s That Other Girl, Discodeine s Aydin, Zombieflesheater s Tweng ili QQQ s The Ebullient.

Nasuprot njima „analogni“ su spotovi za pjesme „flojdovca“ Davida Gilmoura The Girl In The Yellow Dress, ili Walt Grace's Submarine Test, January 1967 Johna Mayera, pri čemu je drugi posebno zanimljiv eksperiment. Ilustracije za to djelo nacrtala je poznata talijanska animatorica Virginia Mori.

U programu se nalazi i jedan hrvatski spot – Ako je grupe Pridjevi – i to kao najbolji dokaz teze o multitalentiranim kreativcima: mastermind Pridjeva Dino Santaleza ujedno je i kreator videa.

Istaknimo još i spot za nizozemski alter rock bend De Staat, Witch Doctor, koji je već neko vrijeme hit na društvenim mrežama, ili If You Go Away Rebeat feat. Shirley Bassey, glazbeni dar za poklonike deep housea.

Filmovi koji se gledaju ušima nisu jedini Animafestov glazbeni program.

U petak 10. lipnja od 22:30 svakako svratite u službeni festivalski klub Vinyl u Bogovićevoj na tradicionalno popularan Animators jam session, na kojem očekujte i umjetničkog ravnatelja Animafesta, Daniela Šuljića, nekima poznatijeg kao člana grupa Stampedo i Roppongi Red. A za kraj festivala, u subotu 11. lipnja, u Vinylu možete i sami zapjevati, zajedno s Animafestovim timom, na karaoke-partiju.