Logo_hovers_2024
Title
Svjetski festival animiranog filma /
dugometražno izdanje 2. - 7. lipnja 2009.
Svjetski festival animiranog filma / dugometražno izdanje 2. - 7. lipnja 2009.
hr | en

Širok panoramski pogled na svjetsku animiranu produkciju
28/05/12

Osim u natjecateljskim programima odlične naslove rađene specifičnim animacijskim tehnikama koji se na poseban način bave aktualnim temama i daju širi uvid u najnoviju animiranu produkciju gledat ćemo i u panoramama.

Koliko je jak izbor filmova u Velikoj panorami pokazuje i činjenica da su filmovi velikana i dobitnika glavnih nagrada na minulim festivalskim izdanjima, poput Kojia Yamamure i Regine Pessoe, uvršteni u ovaj program. Portugalska autorica Regina Pessoa proslavila se svojim drugim kratkim animiranim filmom Tragična priča sa sretnim završetkom s kojim je osvojila tri nagrade u Annecyu i više od 50 nagrada i priznanja na brojnim filmskim festivalima. Na Animafest stiže sa svojim novim radom izvedenim od objekata, pijeska i soli. Kali, mali vampir priča o dječaku koji nije poput drugih, a sanja o tome da nađe svoje mjesto u svijetu.

Ne zaboravimo Fukushimu!

Film inspiriran potresom, tsunamijem i nuklearnomkatastrofom u Japanu, 663114, nosi poruku: "Ne zaboravimo!", a osvojio je počasno priznanje ovogodišnjeg Berlinalea. Nakon 66 godina pod zemljom cvrčak izlazi i počinje se uporno penjati na stablo, ne obazirući se na prirodne katastrofe oko sebe. Simbolika se krije u imenu filma: 66 je broj godina koje su prošle od Drugog svjetskog rata, 3. 11. je datum velike japanske katastrofe, a 4 je broj reaktora u Fukushimi. To je najnoviji rad istaknutog japanskog autora Isamua Hirabayashia, koji je za film Aramaki nominiran za Zlatnog medvjeda 2010. godine.

Istočnjačka simbolika i austrijska apstrakcija

Simbolika se javlja u još jednom filmu koji dolazi s Istoka. U Gledištu južnokorejske autorice Sae-byul Hwangbo glavni motiv je kosa koja simbolizira rane na duši protagonistice. Animacija izvedena kombinacijom crteža u kompjuterske tehnologije prikazuje kosu koja raste preko cijelog tijela junakinje kao i njena bol. A dok kosa rase, ona gleda svoju prošlost na snimkama starih videokamera.

Potpuno drugi pristup umjetnosti animacije gledat ćemo u filmu Makinacija 84 vrlo produktivne umjetnice iz Austrije, Lie, koja svojim nenarativnim digitalnim apstrakcijama isprepliće VJ-kulturu, elektroničke eksperimente i vrlo široko shvaćen pojam animiranog filma. Kada bi Viking Eggeling mogao 85 godina nakon premijere iznova snimiti svoj slavni film Symphonie Diagonale u visokoj definiciji i formatu 16:9, rezultat bi nalikovao upravo filmu Makinacija 84.

Slavuji, lisice i ostale beštije

Slavuji u prosincu prekrasno je trominutno putovanje između polja sjećanja i stvarnosti kanadskog autora bugarskih korijena Theodora Usheva. Agresivnom poplavom slikarskih tehnika, naizmjence nasilan I melodičan, film ostavlja snažan dojam na gledatelja. Možda i zbog toga što Ushev izvrsno iskorištava prostor, vrijeme i svjetlo kojima može izraziti i najdublju emociju.

Nakon iznimno uspješnog diplomskog rada Stand Up i debitantskog filma Obiteljski portret, koji je osvojio glavne nagrade na festivalima u Stuttgartu, Clermont-Ferrandu, Hirošimi, Londonu i Bristolu, John Pierce ima novi film s kojim će poharati festivale. Pivnica je priča o Kemi, ženi koja živi i radi u mračnom stražnjem prostoru jedne pivnice u sjevernom Londonu. Kako alkohol teče, granica između onih kojima je mjesto ispred i iza šanka sve je nejasnija. 

"Ne boj se. Sve zamke koje vidiš za lisicu napravljene su, od lisice napravljene su, kada lisica nije gledala." Tako svoj kratkometražni animirani film Lisica, koji ćemo vidjeti u Studentskoj panorami, opisuje autorica Petra Zlonoga. Već svojim prvim klasično animiranim filmom Gregor Zlonoga je osvojila nagradu za najbolji studentski film na prošlogodišnjem Festivalu hrvatskog animiranog filma.

Životinje kao motiv pojavljuju se i u 3D animiranom filmu Doba beštija francuskih autora Thomasa Caudrona, Ingrid Menet, Laurenta Meriauxa i Clementa Tissiera. Radnja je smještena u srednji vijek kada se prosjak i njegova krmača nađu na karnevalu na kojem je glavna zabava mučenje životinja. 

Od hrvatskih autora u Velikoj panorami gledat ćemo film Nova hipi budućnost, Dalibora Barića.